Nové Audi RS 6 Avant GT

Josef Pátl
Josef Pátl
6.2.2024
AutoAuto-Moto
Nové Audi RS 6 Avant GT
Nové Audi RS 6 Avant GT

Foto, video: AUDI 

Když požadujete od auta zábavu, říkalo se, „nekupujte AUDI“. Dnes to již neplatí. Nový počin RS6 Avant GT navazuje na ikonický speciál Audi 90 Quattro GTO , z amerického šampionátu cestovních aut roku 1989, s přeplňovaným pětiválcem 2,2l naladěným na 720 koní  a pohonem všech čtyř kol.

Pravověrní vyznavači jízdy „bokem napřed“ ale hrají na efekt, ne efektivitu. Pokud budete chtít za běžných podmínek jet co nejrychleji a bez zbytečného strachu, tedy co nejefektivněji, volte vždy AUDI. Na německé dálnici budete král.

Aby to nebyla nuda, je zde pro vás i tento retro kousek v podobě RS 6 Avant GT. Pouhých 6 těchto klenotů bude určeno pro český trh s cenovkou 5.455.900 korun. Jdete do toho?

Nové Audi RS 6 Avant GT je vrcholem modelové řady. Speciální edice je nabitá exkluzivními detaily pro exteriér i interiér. Působivý průchozí střešní spoiler, předefinovaný difuzor a 22palcová kola s výrazným designem podtrhují jeho nejvyšší pozici v modelové řadě. Interiér se vyznačuje vysoce kvalitními skořepinovými sedadly, svěží barevnou kombinací a individuálním číslováním na středové konzole jako exkluzivními akcenty. Lehké nastavitelné odpružení pod kapotou jedinečné pro RS 6 Avant GT  a přepracovaný sportovní diferenciál quattro na zadní nápravě zdokonalují zážitek z jízdy. Dvakrát přeplňovaný osmiválec v uspořádání do V má výkon 463 kW (630 k) a poskytuje točivý moment 850 Nm od 2 300 do 4 500 ot./min. Dodávka Audi RS 6 Avant GT začne ve druhém čtvrtletí 2024.

Pouhých 6 těchto klenotů bude určeno pro český trh s cenovkou 5.455.900 korun. Jdete do toho?

Poprvé a pouze pro RS 6 Avant GT je standardně nastavitelné odpružení coilover. Ve srovnání s RS 6 Avant  snižuje světlou výšku o deset milimetrů a nabízí dokonalou kombinaci dynamiky a komfortu. Vyšší tuhost pružiny, trojnásobně nastavitelné tlumiče a tužší stabilizátory (o 30 procent tužší vpředu a o 80 procent vzadu) zajišťují menší naklánění karoserie, což opět výrazně zvyšuje zábavnost. Na palubě jsou také potřebné nástroje a návody k provádění jednotlivých úprav. Zákazníci si mohou alternativně objednat sportovní podvozek RS plus s dynamickým řízením jízdy (DRC) nebo adaptivní vzduchový podvozek RS.

Výroba nejvyšší kvality

Jedna věc, která se na novém RS 6 Avant GT liší, je to, že na rozdíl od běžného RS 6 Avant není kompletně smontován na výrobní lince v Neckarsulmu. Po karosářských pracích a lakovně míří modely 660 do Böllinger Höfe, kde se v malosériové výrobě vyrábí Audi R8, Audi e-tron GT quattro  a RS e-tron GT. Toto vysoce flexibilní zařízení, které se nachází v blízkosti výrobního závodu Audi v Neckarsulmu, je v rámci skupiny jedinečné a nabízí tak nejlepší podmínky pro dokončení Audi RS 6 Avant GT tam. Finální montáž provádí sedm zkušených zaměstnanců na třech montážních stanicích zřízených speciálně pro tuto exkluzivní speciální edici. Každé jednotlivé vozidlo tam stráví celý den. Všechny prvky specifické pro GT jsou ručně montovány do každého z pouze celosvětově vyrobených modelů 660 RS 6 Avant GT. To zahrnuje kapotu, blatníky, kyvné panely, dvojité křídlo, přední a zadní nárazník a nastavitelné odpružení coilover.

Sdílet

Komentáře

Pro komentování tohoto článku se musíte nejdříve přihlásit
© 2022 Asociace řidičů osobních vozidel. Všechna práva vyhrazena.