Články - Elektromobilita

ŠÉFOVÉ AUTOMOBILEK NIČÍ SOUČASNÝ PRODEJ SLIBEM BUDOUCÍCH LEVNÝCH ELEKTROAUT

ŠÉFOVÉ AUTOMOBILEK NIČÍ SOUČASNÝ PRODEJ SLIBEM BUDOUCÍCH LEVNÝCH ELEKTROAUT

Zoufalí šéfové západních automobilek se v posledních měsících uchylují k tomu, před čím by je varoval každý průměrně erudovaný marketingový ředitel: v konfrontaci s razantním poklesem nových objednávek elektromobilů slibují zákazníkům, že „za pár let“ nabídnou lepší parametry svých aut na baterie.
Úspěch elektromobility závisí na mnoha faktorech

Úspěch elektromobility závisí na mnoha faktorech

Současný stav elektromobility mne inspiruje k širšímu zamyšlení nad smysluplným využitím elektromobilů v rámci budoucího "mobilního mixu". Málokdo tuší, jak musí celkový koncept vypadat, aby byl úspěšný. Pojďme se tedy pro zjednodušení na to dívat z pohledu velmi sobeckého, z pohledu občana České republiky.
Hoříš, hořím, hoříme

Hoříš, hořím, hoříme

Stále častěji slýcháme z masmédií velké téma, jaké nám přináší klimatická změna. Ohrožení suchem, teplotní extrémy a těžko zkrotitelný oheň. Stejná média popisují škody a lidského utrpení, který tento živel přináší. To, že na mnoha místech Evropy je čím dál větší sucho, je prostě fakt, který nelze zpochybnit. Avšak o zvyšující se četnosti a rozsahu požárů, abych parafrázoval slova největšího českého velikána Járy Cimrmana: „…můžeme pochybovat, vést i spory, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat“.
Vítejte v idiokracii
Vězňové datové schránky!

Vězňové datové schránky!

Tentokrát vám přinášíme přepis a výběr nejdůležitějších myšlenek z velmi uceleného a prorockého eseje od pana doktora Petra Robejška. Je jako ulitý pro dnešní osudovou dobu. Pojmenoval ho „Vězňové datové schránky“ s podtitulem „Technika od požehnání k prokletí“. V eseji popisuje negativní skluz významu techniky pro svobodu a blahobyt lidí.
Skutečný vliv elektromobilů na klimatické cíle

Skutečný vliv elektromobilů na klimatické cíle

Navazuji na článek „Elektromobily emise nevyřeší“, kde jsem slíbil, že se pokusíme přinést pravý stav věci ve smyslu zatížení životního prostředí elektromobilem emisemi CO2. Pravý v tom ohledu, že evropské automobilky při výrobě elektromobilů využívají baterií vyrobených v Číně.