Autopůjčovna Hertz se zbavuje elektromobilů

Josef Pátl
Josef Pátl
13.1.2024
Elektromobilita
Autopůjčovna Hertz se zbavuje elektromobilů
Autopůjčovna Hertz se zbavuje elektromobilů

FOTO: Shutterstock

Pokud se rozhodnete investovat do automobilového miminka, zkrátka nedospělé technologie, a pořídíte si elektromobil, je to jen a jen vaše věc. Možná po nás, kteří netrpí tímto druhem masochismu, můžete požadovat i rovné zacházení bez posměchu. Rozhodnutí jak „zneefektivnit“ svou osobní mobilitu je často motivováno vidinou výhod, které dnes pokřivený západní svět poskytuje. Jakmile ale sednete do svého elektromobilu, začne teprve sranda.

Problémy s dlouhým dobíjením a krátkým dojezdem jsou pro elektromobilitu již evergreenem. Pokud půjdete natankovat auto, nebo budete chtít naplnit plyn, existuje již přesná a praxí prověřená představa o časovém úseku této činnosti.

Pokud však přijedete k dobíjecí stanici, a budete v takovém místě sám, už se začíná zapojovat do experimentu kvantové fyziky (nadsázka). Provedete nedobrovolně podobný experiment jako v případě Schrödingerovy kočky.

Představme si kočku uzavřenou v neprůhledné a naprodyšné krabici. V krabici je také umístěn přístroj obsahující  radioaktivní nuklid  a nádobu s  jedovatým plynem. Pokud přístroj detekuje rozpad nuklidu, uvolní plyn, který kočku otráví. Dokud krabici neotevřete a nepřesvědčíte se o kondici kočky, mohou existovat oba stavy. Kočka může být jak živá, tak mrtvá. 

Kolega ( jehož vůz měl pro dobíjení vhodných cca 20% zbytkové energie ) si tento mrazivý týden dal svého miláčka na hodinu nabíjet elektro dobíjecí stanicí s avizovaným výkonem dobíjení 50 kW. Ta slibuje u vozu s kapacitou baterií 52kWh, že po připojení k 50 kW DC nabíjecí stanici dosáhnete za 30 minut nabití baterie na 70 % kapacity. 

A byť můj kolega byl po celou dobu u stanice sám, tedy se s nikým o výkon stanice nedělil, po návratu k autu ho přepadl smutek. „Načerpalo“ pouze necelých 13 kWh. Pak už si vzal bundičku, čepičku, rukavice a jel se svým polo vymrzlým mazlíkem domů.

Pokud se ale podíváme do segmentu korporátních flotil, začne teprve výuka z efektivity.

Efektivita jsou peníze.

Autopůjčovna Hertz Global Holding kvůli vysokým nákladům na opravy a slabé poptávky prodá třetinu své americké flotily elektromobilů. (zdroj: Forbes.cz ) Získané prostředky z prodeje 20 000 elektromobilů investuje do tisíců aut poháněných spalovacím motorem. S odvoláním na oznámení firmy o tom informuje agentura Reuters.

V říjnu 2021 Hertz oznámil objednávku 100 tisíc elektromobilů Tesla. V březnu 2022 informoval, že do pěti let koupí od švédské automobilky Polestar až 65 tisíc elektroaut. Firma si dříve stanovila cíl, že do konce roku 2024 budou čtvrtinu jejího vozového parku tvořit elektrická vozidla.

„Výdaje spojené s haváriemi a škodami, především v souvislosti s elektromobily, zůstaly ve čtvrtém čtvrtletí vysoké,“ uvedla dnes autopůjčovna v informaci pro regulační orgán. Firma v souvislosti s prodejem elektromobilů očekává přibližně 245 milionů dolarů dodatečných odpisových nákladů, které se projevují na zisku za čtvrté čtvrtletí loňského roku. Výsledky hospodaření za uplynulý kvartál firma bude zveřejňovat 6. února.

Společnost uvedla, že se nadále soustředí na zlepšení ziskovosti u zbývající části svého vozového parku elektromobilů. Na webových stránkách, na kterých Hertz nabízí ojeté vozy, má firma přes 700 elektromobilů, včetně vozů BMW i3, Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 a Model Y. Takže pokud vás naše osobní zkušenosti a zkušenosti autopůjčovny Hertz Global Holding neodradily, máte možnost si nyní adoptovat nového člena rodiny.

Sdílet

Komentáře

Pro komentování tohoto článku se musíte nejdříve přihlásit
© 2022 Asociace řidičů osobních vozidel. Všechna práva vyhrazena.